reklama

Stihneme aspoň raz zaujať principiálny postoj včas? (II.)

Keďže v diskusii k môjmu predchádzajúcemu článku s rovnakým názvom mi bolo vyčítané, že „keby bol autor zorientovaný v problematike, vedel by, že Fico na summit nepôjde“, pohrabal som sa v téme trochu viac.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

 Je pravda, že svoj prvýčlánoček som písal dosť narýchlo a nevenoval som hodiny časuvyhľadávaniu a overovaniu si informácií z niekoľkých zdrojov. Jednoduchosom sa mrkol na web stránku Úradu vlády SR a predsedu vlády SR (ktoráneobsahuje nič okrem jeho životopisu) a keďže som tam nenašiel žiadnuinformáciu o tom, že sa premiér nezúčastní Summitu EÚ-Afrika, predpokladalsom, že sa Fico na summit pôjde.

 Tento postup mi vyčítal kolega bloger otázkou či „majú byťna stránkach ÚV aj MZV SR informácie, kde všade predseda vlády nepôjde“. Nuž,myslím si, že vo výnimočných prípadoch áno. Summit (čiže stretnutie hláv štátova predsedov vlád) Európskej únie, teda jedného z dvoch najvýznamnejšíchmedzinárodných zoskupení, ktorých sme členom (popri NATO) považujem za takúvýznamnú udalosť, že účasť premiéra by mala byť samozrejmosťou (pokiaľ tomunebráni jeho zdravotný stav, vážna vnútropolitická situácia alebo ak svojouneúčasťou nechce demonštrovať určitý zásadný postoj/nesúhlas, ako je tomuv prípade britského premiéra Browna). Takže ak premiér na summitnecestuje, tak by som na web stránke vlády očakával zverejnenie takejtoinformácie aj so zdôvodnením. Aby som ho nemusel nájsť na českom spravodajskomserveri. Lenže to by na web stránke predsedu vlády SR mal byť zverejnený jehoprogram na niekoľko nasledujúcich dní, tak ako to má napríklad český premiérMirek Topolánek (ale aj minister zahraničných vecí SR Ján Kubiš). Ja som anipo desiatkach minút browsovania po webstránkach Úradu vlády SR žiadny programpredsedu vlády na najbližšie dni nenašiel. Jediná informácia, ku ktorej som sa dopracoval na webstránke venovanej špeciálne rokovaniam Vlády SR, je materiál z rokovania VládySR číslo UV-22398/2007 „Návrh na účasť delegácie vedenej predsedom vlády SR Robertom Ficom nasummite predsedov vlád krajín Vyšehradskej skupiny a Slovinska v Českejrepublike (Rožnov pod Radhoštěm, Ostrava, 9.-10. decembra 2007)“. Čo dávavysvetlenie, prečo premiér na euro-africký summit nepocestuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Po oveľa kratšom pátraní na web stránke Ministerstvazahraničných vecí SR som našiel informáciu,že minister Ján Kubiš bude 8. - 9. decembra na služobnej ceste v Lisabone.Síce sa tam neuvádza dôvod (je to také ťažké pridať päť slov „účasť na SummiteEÚ-Afrika“?), ale pred nami to neutaja. :-)

 Mimochodom na web stránke Ministerstva zahraničných vecí SRje zavádzajúcainformácia o akreditácii novinárov, že „Summit členských krajínEurópskej únie a štátov Afriky sa uskutoční dňa 5. decembra 2007 v egyptskommeste Sharm El.Sheikh.“ Skutočnosť jetaká, že Summit členských krajín Európskej únie a štátov Afriky (EU-AfricaSummit) sa uskutoční v dňoch 8.-9. decembra 2007 v Lisabonev Portugalsku. Podujatie o ktorom hovorí oznam MZV nie je summitom(teda stretnutím hláv štátov a predsedov vlád), ale ministerskou schôdzkou,ktorá predchádza samotnému summitu. To už by hádam na ministerstve zahraničnýchvecí mali vedieť....

Ivan Kuhn

Ivan Kuhn

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyštudovaný politológ, bývalý zahranično-politický redaktor Denníka SME, v súčasnosti SZČO, konzultant v oblasti eurofondov, analytik Konzervatívneho inštitútu M.R.Štefánika, poslanec Mestského zastupiteľstva v Rožňave, podpredseda Občianskej konzervatívnej strany (OKS), otec štyroch detí. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaEurofondyEurobarometerSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu